Our Vision
We build lasting connections in mechanical and plant engineering and beyond - for us, personality and expertise belong together.
Our Mission
Our success is based on the targeted selection of our consultants. We all have many years of experience in HR consulting and expertise in the respective industries, as well as a long-term perspective on the development of consulting activities. For us, sustainable professional relationships mean open and transparent communication and advice on eye level.
»We say what we do and do what we say.«
DANIEL HELL-MAYER & DANIEL SCHMÖKEL | FOUNDER
Wir leben ein partnerschaftliches Modell We live and breathe “partnership” – internally and externally – in order to always meet our high quality standards. We rely on high-performance partners for all assignments we cannot cover ourselves. Personal responsibility, teamwork and goal orientation are within our cultural DNA.
Get to know us!
Our management

Daniel Schmökel
Geschäftsführer & Personalberater
Daniel Schmökel looks back to a wide range of long-term professional experience in business, administration, associations and technology transfer – even before starting his career as a recruitment consultant in 2014 and founding munerio together with Daniel Hell-Meyer. Trained as an industrial clerk, a master's degree in economic geography and a training as a psychological consultant round off his professional profile. The wealth of experience and skills gathered pre-munerio still help Daniel to strategically guide the company's development and service offering. He has been fascinated by industrial automation technology as well as material handling & intralogistics for a long time, admiring the high level of innovation and the many exciting companies and interlocutors in the industry. At munerio, Daniel Schmökel is responsible for HR, marketing and legal issues.

Daniel Hell-Mayer
Geschäftsführer & Personalberater
Daniel Hell-Mayer has been an entrepreneur from the very start, already looking into the topic of founding a company at university. He then began his career in personnel consulting in 2015, starting off in fluid technology recruitment. The desire to start his own company remained, so he and Daniel Schmökel took the step towards entrepreneurship together in 2018. At munerio, Daniel Hell-Mayer looks after the electrical engineering and energy technology sectors (together with a team of well experienced project managers, of course). As managing director, Daniel Hell-Mayer’s responsibilities lie in the areas of operations, finance, IT and technology.

Nina Sophia Masuhr
Partner & Personalberaterin Filtration & Separation
Nina Sophia Masuhr entered HR consulting in 2017, after graduating in applied media studies with a focus on communication management. She joined munerio in 2019 and has always specialized in the field of filtration & separation recruitment – a unique selling point in the German recruitment consultancy market. In recent years, Nina has built up an extensive, personal network in the industry and successfully completed a wide range of mandates. What she particularly values about her industry specialization is the daily exchange with innovation drivers, particularly with those who enable clean industrial processes. In her role as managing partner at munerio, Nina Sophia Masuhr has shaped munerio's processes and service presence since January 2023.

Maximilian Thies
Head of Operations
Maximilian Thies blickt auf eine langjährige und breite Erfahrung in der Personalberatung zurück. Angefangen als Personalberater hat er sich zu munerios erstem Projektmanager entwickelt und fortan die Prozessgestaltung und den Workflow im Team maßgeblich geprägt. Das Wachstum der munerio consulting GmbH und die hervorragende Arbeit als Projektmanager führten zum gemeinsamen nächsten Schritt und zur persönlichen Weiterentwicklung von Maximilian Thies zum Head of Operations. In seiner Funktion ist er fachlich und operativ für das projektbezogene Tagesgeschäft verantwortlich, dabei unterstützt er die Projektmanager:innen und Trainees, koordiniert die Zusammenarbeit mit den Personalberater:innen und schult alle Qualitätsstandards in Richtung der candidate experience. Damit ist er ein Garant, dass Neueinsteiger:innen ein erfolgreicher Einstieg bei munerio Nichts im Wege steht.
Support Team

Petra Karásková
Finance &
HR Managerin
Petra Karásková verantwortet die effizienten und reibungslosen Finanzprozesse im Unternehmen, darüber hinaus behält sie den Überblick über alle operativen Vorgänge im HR-Bereich. Dank ihrer Ausbildung und Berufserfahrung im Finance und Personalwesen bringt sie die besten Voraussetzungen für das Wachstum und Professionalisierung von munerio mit. Die Unternehmensentwicklung begleitet die studierte Soziologin, nicht zuletzt wegen ihres guten Gespürs für Menschen und Teamdynamiken, erfolgreich mit. Für die Kolleg:innen ist sie damit die beste Ansprechpartnerin für die kleinen und großen Fragen im Berufsalltag.

Daniel Bieber
Systemadministrator & Marketing
Mit Daniel Bieber hat munerio den kompetenten und verlässlichen Ansprechpartner für alle technischen Fragen in seinen Reihen. Neben dem Lösen von IT-Problemen, bringt er die Digitalisierung im Unternehmen fortlaufend voran. Ein starker Fokus liegt auf der Betreuung des digitalen Wissensmanagements des unternehmenseigenen Wikis sowie der Datenbankoptimierung. Dabei zeigt er Neustarter:innen wie System und Datenbank funktionieren und bringt ihnen die etablierten informationstechnischen Prozesse näher. Als erfahrener Technikexperte aus der Medienlandschaft unterstützt Daniel Bieber zudem im Marketing mit hochwertigen Fotografien, Bildbearbeitungen, Bewegtbildern und Grafik-Erstellungen.

René Werther
Teamassistent
Für René war schon früh in seiner Berufskarriere klar, dass für ihn nur ein Job mit und für Menschen in Frage kommt. Nach mehreren Jahren im Einzelhandel führte ihn sein Weg zum Recruiting. Bei seinen Tätigkeiten im Team hat er bald gemerkt, dass ihm vor allem die internen Themen und Arbeitsabläufe im Unternehmen am Herzen liegen. Hier kann er seine Stärken in Organisation und Struktur nutzen, um seinen Kolleg:innen den bestmöglichen Arbeitsalltag zu ermöglichen. Bei munerio kümmert sich René um das Office Management, unterstützt bei administrativen Themen und lebt seine blühende Kreativität bei der Planung und Durchführung von Teamevents aus.
Munerio Advantages
Industry Focus
We are constantly active in our industry networks and use our many years of experience to offer you the highest level of expertise.
Flexibility
We offer various models of cooperation to suit every need: from the classic rule of thirds for mandated searches to proactive network work on a success basis.
Personal Contact
With our stable employee-partner-model, we offer you consistency with our consultants, enabling us to build long term business relations on an individual basis.
Speed & Efficiency
Our direct approach to communication within the industry networks enables us to reach out and connect you efficiently with prospective employees.
Discretion & Trust
We guarantee absolute discretion and transparency in all processes. Nothing happens without your consent.
Unsere Standorte – Persönliche Beratung vor Ort.
Mit munerio profitieren Sie von einem starken Netzwerk an Branchenspezialist:innen in der Personalberatung. Wir sind deutschland-, europa- und weltweit für Sie tätig und bieten darüber hinaus eine branchenübergreifende Beratung an unseren drei Standorten in Berlin, Augsburg und Düsseldorf. Unser Ziel ist es, Sie, Ihr Unternehmen und Ihre Vakanzen bestmöglich kennenzulernen.
Berlin – Unser Hauptstandort

Seit der Gründung im Jahr 2018 ist Berlin das Herzstück von munerio. Hier arbeiten die meisten unserer Personalberater:innen und Projektmanager:innen, unterstützt von den zentralen Teams für Buchhaltung, HR, IT und Marketing. Berlin dient zudem als Ausbildungszentrum für unsere Trainees.
In unserem Standort in Augsburg stehen Ihnen Katrin Müller und Alexandra Simon zur Seite. Mit über 20 Jahren gemeinsamer Erfahrung in der Personalberatung decken sie ein breites Spektrum an Branchen und Positionen ab – sowohl beim Kunden vor Ort als auch branchenübergreifend.
Unser Düsseldorfer Team, bestehend aus Darwin Jäger und Ioana Negulescu, ist spezialisiert auf die Mobility-Branche (Automobilindustrie und Fahrzeugbau). Darüber hinaus bieten sie Beratung in weiteren Branchen an und begleiten Sie kompetent bei der Besetzung Ihrer Positionen.
Vereinbaren Sie einfach einen Termin mit unserem Team an einem der drei Standorte. Oder nutzen Sie unser Kontaktformular. Wir freuen uns darauf, Sie persönlich kennenzulernen!
Do you have an interesting vacancy to fill? We would be happy to discuss the advantages of working with us straight away.
Are you looking for the right job? Take a look here to see if you find something suitable. Or contact us directly & we’ll be happy to chat more individually.
Sie interessieren sich für munerio und möchten bei uns Karriere machen? Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!